keskiviikko 29. heinäkuuta 2009

Nyt en tiedä

...mitä tehdä.

Minulla on selkeästi liikaa aikaa ajatella, joten olen kehittänyt itselleni sekä herkullisen että painostavan dilemman siitä, mitä elämässäni tapahtuu (eli missä elämäni tapahtuu) 26.8-14.9. Kaiken ollessa kovin epävarmaa aloin jo pohtimaan, että mitä ihmettä olen tekemässä ylipäätään. Että ei kukaan lähde opiskelijavaihtoon niin, että heittää ensin keikkareissun vaihtokaupungissa, seikkailee sitten vailla rahaa tai suunnitelmia jossain päin Euroopan mannerta, käy pelastamassa maailman Saksan perämetsiköstä käsin ja palaa sitten pisteeseen A ja aloita opiskelut. Ei niin mitään järkeä. Miten tälläistä varten pakataan? Miten tälläistä suunnitellaan, miten varaudutaan? Öö.

Ja totta kai olen myös niin intona, etten meinaa nahoissani pysyä.

Tällä erää olen kaivanut karttakirjan ja muutama kuukausi takaperin hommatut Ukraina & Romania + Moldova -LP:t esiin. Taas yhden unelman toteuttaminen kiinnostaisi, ja parissa-kolmessa viikossa ehtisi kai ihan hyvin heittämään lenkkiä noilla seuduilla. Jonkinlaisen reitintyngänkin olen ehtinyt suunnittelemaan Romaniaan asti. Mutta sitten tulee tenkkapoo, mitä kautta jatkaa Berliiniin. No, kaipa tuon kerkiää miettimään sitten myöhemminkin.. Mietityttää myös koko reitin järkevyys, kun pari viikkoa saisi kulumaan helposti ihan Puolan ja Saksankin tienoita taaplaten. Kyrillisen kielimuurin tai turvallisuuden puolesta taas olen päättänyt olla stressaamatta turhia. Muuten vaikeuttaisin elämääni liikaa.

Yksi reittivaihtoehto

Viime päivinä otsasuoni on pullistellut myös informaation puutteesta johtuen. Kaikki auttavat tahot tuntuvat lomailevan ja tiedusteluluonteisiin sähköposteihini ei vastata. Puolassa taas vastataan, mutta kysymyksiin, joita en ole esittänyt. Sen verran sain tänään AMU:n Erasmus-toimiston naisista irti, että jonkinlainen infokirje ja tieto majoituksesta olisi tulossa syyskuun alussa. Ihan kiva - enhän ole sitä kirjettä enää silloin vastaanottamassa. Toivotaan siis, että pistäisivät asiat rullaamaan pikkaisen nopeammin.

Eipä tässä sen ihmeempiä, viime ajat olen turisteillut ahkerasti ia nauttinut kesäsäästä ihan kotimaan ja kotipitäjän kamaralla. Tästä ehkä lisääkin jahka olen saanut kuvat esitettävään muotoon :)

Ei kommentteja: